Trwająca pandemia COVID-19 okazała się ogromnym wyzwaniem dla bardzo różnych branż i reprezentujących ich przedsiębiorców, szczególnie na płaszczyźnie lokalnej. To właśnie głównie z myślą o nich został stworzony projekt 40 lokalnych portali handlowych funkcjonujący pod nazwą „GalerieOnline.pl”. Znawcy rynku określają go jako rewolucja w e-commerce. Projekt już działa i zdecydowanie powinien mu się przyjrzeć każdy polski przedsiębiorca. My tymczasem przyglądamy się jego twórcom.
„GalerieOnline.pl”
Najpierw o samym projekcie. 40 lokalnych marketplace’ów funkcjonujących pod nazwą „GalerieOnline.pl” to odpowiedź na wyzwania obecnych czasów oraz idealne narzędzie do handlowania w Internecie. Co warto podkreślić – jest przeznaczone dla wszystkich, zarówno dla początkujących sprzedawców, jak i dla tych, którzy w Internecie sprzedają już od wielu lat. Jak to działa? Każda galeria to po prostu lokalny portal handlowy. Przedsiębiorcy otwierają na nich swoje sklepy internetowe, które są prezentowane mieszkańcom danego regionu.
Tym, co zdecydowanie wyróżnia to przedsięwzięcie jest brak prowizji od sprzedaży – stąd promowany w projekcie hasztag: #bezProwizji (nawiasem mówiąc, hasztagi są znakiem rozpoznawczym tego projektu). Nie ma także żadnych kosztów marketingowych. Każdy sprzedawca doskonale bowiem wie, że samo otwarcie sklepu zazwyczaj nie wystarczy – trzeba liczyć się z kosztami odpowiedniego wypromowania swojego biznesu i dotarcia do właściwej grupy docelowej – odbiorców, którzy faktycznie zainteresują się naszymi usługami. „GalerieOnline.pl” rozwiązują ten problem. Korzystanie z portalu jest równoznacznie z właściwą promocją swoich produktów i usług odpowiednim osobom. Jedyne koszty ponoszone przed przedsiębiorców zamykają się w miesięcznym, stosunkowo niskim abonamencie.
Twórcy projektu
Projekt został stworzony przez zespół sześciu osób – skład ten wciąż się rozwija wraz z rozwojem przedsięwzięcia. Twórcą i pomysłodawcą projektu jest Mariusz Brandt mający wieloletnie i wielopłaszczyznowe doświadczenie w marketingu internetowym. Jego autorska strategia marketingowa dla samorządów, koncentrująca się na możliwościach wsparcia lokalnej przedsiębiorczości, zaowocowała stworzeniem bazy projektu. Brandtowi zależało na tym, aby zrównać szanse początkujących przedsiębiorców z wielkimi graczami. Wie już jak to zrobić i stworzony przez niego projekt „GaleriiOnline.pl” stanowi długo wyczekiwaną odsiecz na to wyzwanie.
Do zespołu został zaproszony Przemysław Duda – grafik, designer UI/UX, wykorzystujący swoje umiejętności w zwiększaniu użyteczności platform – aby były jak najbardziej przyjazne i łatwe w zarządzaniu dla każdego przedsiębiorcy. W miarę rozwoju projektu pojawiło się zapotrzebowanie na programistę frontendowca – w tej roli znakomicie odnalazł się Adrian Maślak – jego specjalistyczna wiedza, wieloletnie doświadczenie oraz umiejętność zarządzania projektem idealnie uzupełniły zespół. Wkrótce dołączył do niego kolejny programista, Mateusz Kitliński, którego najlepiej określa fakt, że swoją pasję do programowania odkrył już w wieku 8 lat. (Dodajmy na wszelki wypadek: teraz jest trochę starszy.)
Z racji, że projekt koncentruje się na branży e-commerce potrzebny był także ktoś ze sporym doświadczeniem w zakresie sklepów internetowych od strony backendu. Tę funkcję wziął na siebie Tomasz Jaśkowiec, inicjator wielu ciekawych rozwiązań z nurtu e-commerce, pracujący m.in. z platformą PrestaShop. Wisienką na kadrowym torcie okazał się Łukasz Terlecki, administrator tego ambitnego przedsięwzięcia, który czuwa nad całą infrastrukturą. Ta szóstka specjalistów wzięła na swoje barki projekt przemodelowania branży polskiego e-commerce, tworząc konkretną, funkcjonalną i bardzo przejrzystą internetową przestrzeń, wspierającą lokalnych przedsiębiorców. Ta przestrzeń już działa. Do projektu dołączają wciąż kolejne osoby. Jedną z nich jest, pilnująca tego jak dotychczas męskiego grona, Marlena Hess, copywriterka, miłośniczka marketingu, odpowiadająca za kontakt z mediami. Twórcy projektu są otwarci na różne formy współpracy, w tym momencie szczególnie poszukiwani są inwestorzy.
Takie trendy
Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój branży e-commerce. Trend ten z całą pewnością się utrzyma. Analitycy rynku przekonują, że w 2040 roku miejscem robienia zakupów będzie w 95 proc. Internet. Posiadanie wyłącznie sklepu stacjonarnego zwyczajnie nie sprawdzi się w nadchodzących latach. Przeniesienie się w świat wirtualny to jedyne wyjście dla chcących utrzymać się na rynku przedsiębiorców. Nie trzeba robić tego samodzielnie. Warto skorzystać z rozwiązań, które oferują nam projekty takie jak „GalerieOnline.pl” stworzone z myślą o właśnie takich przedsiębiorcach. Zamiast zatrudniać specjalistów do tworzenia strategii marketingowej czy własnej strony internetowej – lepiej skupić się na własnym biznesie. A resztę zostawić fachowcom. Projekt 40 lokalnych portali handlowych wpisuje się w obecne trendy także w myśl idei zrównoważonego rozwoju i wejścia na rynki zagraniczne. Zgodnie z założeniami projektu firmy należące do sieci „GalerieOnline.pl” będą w przyszłości promowane także na platformie atmall.eu, która ma zasięg europejski – czeka je zatem ekspansja na całą Europę. Taka jest przyszłość projektu. Brzmi nierealnie? Skomentujmy to w ten sposób: jak dotychczas projekt rozwija się zgodnie z planem.
No responses yet